Switch to mobile version. Į viršų

Įsitikinimas, kad jūsų verslas unikalus, gali būti labai pavojingas

Naujos prekės ar paslaugos pasiūlymas rinkai – daug analizės ir pasirengimo reikalaujantis procesas. Neskyrus pakankamai laiko rinkos analizei jūsų gali laukti didžiulis nusivylimas – investicijų praradimas ir verslo žlugimas. Verslo strategijos ir finansų klausimais įmones konsultuojančios bendrovės „Civitta“ partnerė Justė Pačkauskaitė vaizdo įraše dalijasi patarimais, kaip pasirengti diegiant rinkoje naują produktą.
  • Kodėl lengviau patekti į augančią rinką?
  • Neapsigaukite galvodami, kad siūlote kažką unikalaus
  • Bendravimo su klientais svarba

Jei jūsų rinka auga 10 proc., tai jūs galbūt galite pasinaudoti tuo augimu neatimdami rinkos dalies iš jau veikiančių rinkoje dalyvių. Tai reiškia, kad pradėti verslą augančioje rinkoje yra lengviau: mažiau metate iššūkių konkurentams, todėl galbūt jie nuo jūsų mažiau ginsis. Jei rinka yra auganti, visi labiau atsipalaidavę ir galvoja, kad vietos užteks visiems.

Yra daugybė būdų, kaip jau veikiančiam verslui neužmigti ant laurų. Visiems suprantama, kad rinkos kinta, o jūsų klientai persikelia į internetą. Jei esate prekybininkai, pastebite, kad kinta būdai, kaip perka jūsų pirkėjai. Pavyzdžiui, jie pradeda pirkti prekes interneto platformoje „Amazon“. Kuo didesnis rinkos dalyvis esate, tuo daugiau jums kyla sunkumų nors šiek tiek susvyravus pardavimams.

Norint pristatyti naują produktą, reikia suprasti, kad kuo rinka labiau reguliuojama, tuo didesnė tikimybė, kad į ją patekti jums kainuos daugiau. Pavyzdžiui, jei dabar turėčiau mažą, nepriklausomą alaus daryklą, sunerimčiau, nes reguliavimas griežtinamas ir norima alaus vartojimą mažinti. Be to, ir demografinė situacija stebuklų nežada. Todėl prieš pradedant prekiauti reikia iš anksto pagalvoti apie visas tendencijas.

Analizuojant rinką taip pat svarbu atkreipti dėmesį į konkurentus.

  • Kas yra didžiausi konkurentai?
  • Kokia jų rinkos dalis?
  • Ką jie daro kitaip?
  • Kokius dar produktus siūlo?
  • Kaip prieš juos laimėsite?

Labai dažnai pradedantys verslininkai sako, kad klientams pasiūlys mažą kainą, tačiau dažnai tai yra pavojinga strategija: pradedančiam verslininkui pasiūlyti mažą kainą yra sunku. Kad tai galėtum padaryti, reikia kažko nedaryti, atsisakyti. Todėl vien siūlant mažą kainą pradėti verslą rinkoje nebus lengva.

Dar viena sritis, apie kurią turėtumėte pamąstyti, – unikalumas. Kalbėdama su naują produktą kuriančiais verslininkais dažnai išgirstu, kad jie sako, jog bus unikalūs. Tačiau tai yra pavojingas mąstymas dėl dviejų priežasčių.

Pirma, jei gaminame produktą, bet nėra jo paklausos, reikia susimąstyti, ar tą produktą bus lengva parduoti. Tikėtina, kad reikės investuoti nemažai pinigų, kad pirkėjas galėtų įsitikinti, ar jūsų produktas reikalingas.

Antra, didelė tikimybė, kad tą poreikį klientas jau kažkaip tenkina, todėl savo konkurentus turėtumėte vertinti išsamiau.

Kitas aspektas – vartotojai. Tai ypač svarbu dirbant pagal modelį verslas verslui. Prieš pradedant siūlyti prekę ar paslaugą gali būti nedrąsu klausti galimų klientų apie savo idėją, nes gali atrodyti, kad išsiduosi, ką ketini daryti. Vis dėlto labai dažnai ta baimė yra nepagrįsta. Verta iš anksto paklausti kliento, ar jis jūsų gaminį pirktų, kiek mokėtų. Tai palengvins jums gyvenimą ir padės suprasti, kaip jums seksis parduoti prekę.

Taip pat labai įdomu pakalbėti su konkurentų produktus naudojančiais klientais. Paklauskite jų, kaip jie vertina dabartinius sprendimus, ko jiems trūksta. Pokalbis su vartotojais jus išmokys bendravimo su klientu ir kartu padės suprasti, į ką atkreipti dėmesį, kad galėtumėte būti išskirtiniai.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.