Switch to mobile version. Į viršų

Išmanioji „Zen PR“ sistema – kaip ji padeda pasiekti žiniasklaidą?

Pamirškite startuolių pamėgtą principą „Go big or go home“ („Atiduok viską, ką gali arba nė nepradėk“ – liet.). Taip jaunus verslininkus ragina išmaniosios ryšių su visuomene sistemos „Zen PR“ vienas įkūrėjų ir vadovas Gintaras Gimžauskas. Jei galėtų atsukti laiką atgal, jis ir pats pasinaudotų tokiu patarimu. Prieš mažiau nei metus su dar trimis bendraminčiais virtualų komunikacijos asistentą, leidžiantį paprastai, greitai ir nebrangiai išplatinti informaciją šalies žiniasklaidai, pristatęs G. Gimžauskas įsitikinęs, kad startuolių sėkmę lemia kiti dalykai. Šiame vaizdo įraše žurnalisto išsilavinimą turintis G. Gimžauskas papasakos, kaip jam gimė idėja sukurti išmaniąją ryšių su visuomene sistemą ir kuo ji ypatinga. „Zen PR“ bendraturtis ir vadovas pasidalins savo patirtimi ir pamokomis, kurias išmoko kurdamas ryšių su visuomene naujovę Lietuvoje.
  • Kiek laiko trunka idėją paversti realybe?
  • Kaip veikia „Zen PR“ sistema ir kam ji naudinga?
  • Kodėl svarbu bendrauti su žiniasklaidos atstovais?
  • Kodėl priimant sprendimus kartais reikia pamiršti demokratinius principus?

Kaip gimė idėja kurti ZEN PR?

Idėja gimė iš tikrųjų iš kasdienio poreikio, nes aš esu širdyje ir pagal išsilavinimą žurnalistas. Ir taip susiklostė viskas, kad dirbau ir komunikacijos srityje. Ten dirbant pastebėjau, kad man trūksta tokio įrankio. Ta idėja atėjo prieš, berods, porą metų ir tada pradėjau ieškoti, su kuo gi reikėtų tą idėją įgyvendinti. Reikėjo tų poros metų, kad surasčiau bendraminčių, kurie man padėtų idėją perkelti į realybę.

Kas yra ZEN PR?

ZEN PR yra ryšių su žiniasklaida sistema. Mes dar ją vadiname išmaniąja, nes tai yra įrankis, kuris apjungia daug skirtingų funkcijų. Iš esmės tai yra žiniasklaidos kontaktų duomenų bazė. Tai bus ir monitoringo sistema. Mes tarpusavyje kartais pajuokaujame, kad imam geriausias jau sukurtų sistemų dalis ir jas sujungiame į vieną naują darinį, kuris padės žmonėms taupyti laiką ir daugiau galvoti apie kūrybą.

Kaip ši sistema veikia?

Veikia tai iš tikrųjų labai paprastai ir elementariai. Žmogus, atėjęs į mūsų interneto svetainę, jeigu turi pranešimą spaudai, gali per minutę jį išsiųsti šimtams žurnalistų Lietuvoje. Jeigu jis jau yra registruotas arba nenori registruotis, tai tas labai greitai įvyksta. O jeigu detaliau aiškinant, žmogus atėjęs į mūsų svetainę įdeda savo tekstą, nurodo, kokios rubrikos žurnalistams siųsti, kokioms žiniasklaidos priemonėms siųsti tą informaciją. Nurodo, jeigu reikia, kokiu laiku tą informaciją išplatinti – šiandien, rytoj, poryt. Valandą pasirenka ir spaudžia „Siųsti“. Viskas.

Kokio verslo atstovams šis įrankis gali būti naudingas?

Pagal tai, kokie žmonės ir kokios įmonės naudojasi mūsų įrankiu, matome, kad tinka absoliučiai didžiajai daugumai. Naudoja tiek menininkai, tiek jaunas verslas, „startupai“, tiek didelės solidžios įmonės, turinčios didžiulius biudžetus. Tas labiausiai ir džiugina, kad radom nišą, kur žmonės ieškojo, matyt, to įrankio ir vis nerado ir dabar turi galimybę, kaip jau minėjau, taupyti savo laiką, taupyti resursus, galų gale, įmonės, nes mūsų įrankis yra nepalyginamai pigesnė priemonė lyginant su kitom alternatyvom. Dėl to yra be galo smagu, kad žmonės ir įvairios įmonės gali naudotis šita paslauga.

Kodėl verslininkams naudinga bendrauti su žiniasklaida?

Šiais laikais informacijos pasaulyje tiek daug, kad žmonės labai greitai pamiršta apie naujienas, apie įvykius, apie įmones. Jeigu nuolatos neprimeni apie save, apie savo veiklą, tikėtina, kad tavo tikslinė auditorija, potencialūs klientai, tiesiog pamirš arba nežinos apie tave, kaip apie galimą pasirinkimą ir tada bus gerokai sunkiau juos įtikinti tam paskutiniame žingsnyje, kai jie jau priima sprendimą – pasirinkti tavo prekę ar paslaugą ar nepasirinkti. Yra tokia banali legenda apie dantų pastą. Kai žmogus ateina į parduotuvę ir renkasi dantų pastą, tikėtina, kad rinksis tą, kurią žino, kurią matė kažkur nei tą, kuri jam nieko nesako, nors galbūt ji yra kelis kartus geresnė.

Nuo starto iki dabar. Ką pakeistumėte, jei galėtumėte atsukti laiką atgal?

Nuo ko pradėjom ir ką dabar turim, iš tikrųjų labai džiugina. Dėl to nesigailiu nieko, ką padariau. Galbūt viena smulkmena yra, kurią išmokau pakeliui – sprendimų priėmime reikėtų ne visą laiką vadovautis demokratiniais principais. Kartais reikia užtikrinto pasakymo „į kairę ar į dešinę ir važiuojam“, nes taip tiesiog sutaupoma laiko ir būna aiški kryptis.

Ką palinkėtumėte kuriantiems verslą?

Aš ir pats sau, jeigu galėčiau laike grįžti, palinkėčiau vieno svarbaus dalyko. Dabar tikrai noriu, kad išgirstų jauni žmonės, ypač kurie nori kurti kažką arba tik pradėjo kurti – atsisakyti tos idėjos, kuri „startupų“ ekosistemoje lydi daugumą žmonių – „go big or go home“. Mano supratimu, tai niekur nevedantis lozungas, kuris daug jaunų žmonių tiesiog nuvaro nuo kojų. Man atrodo svarbiausia, jeigu tu ir imiesi kažką daryti, tu pirmiausia turi užtikrinti, kad nebūtų vidinių konfliktų tavyje ir su tuo, ką tu darai ir dėl ko tu darai. O jau po to viskas tarsi savaime įvyksta. Kitaip tariant, norisi, kad žmonės būtų mažiau pervargę, daugiau realizuotų save ir nesiektų dalykų, kurie demonstruoja tiesiog norą gal pasipuikuoti prieš kitus, o ne realų darbą ar norą pasiekti realų pokytį visuomenėje.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.