Switch to mobile version. Į viršų

Kaip hobis gali tapti pajamų šaltiniu?

Idėja, kad ir kokia gera būtų, dar nėra viskas. Tinkamai suburta komanda, gerai apgalvotas išsamus planas ir drąsa nebijoti klysti – visi šie dalykai yra būtini, jei norite, kad jums pasisektų. Žvejų svajonę įgyvendinusios lietuvių įmonės „Deeper“ gaminami ir parduodami išmanieji prietaisai jau žinomi visame pasaulyje. Šiame vaizdo įraše įmonės vykdomasis vadovas Vytautas Dobilas pasidalins „Deeper“ sėkmės istorija. Pašnekovas papasakos, kaip kilo idėja sukurti išmanųjį belaidį žvejybinį sonarą, kurį pristačiusi įmonė pelnė ne vieną svarbų apdovanojimą įvairiose inovatyvių technologijų parodose ir sulaukė teigiamų žvejų įvertinimų. V. Dobilas patars, į ką atkreipti dėmesį kuriantiems verslą, ir paaiškins, kodėl svarbu žinoti, kokie yra klientų poreikiai.
  • Kodėl svarbu išgirsti klientus?
  • Kaip sukurti naujo produkto poreikį?
  • Kas yra minios finansavimas ir kuo naudingas šis verslo paramos būdas?
  • Kur ieškoti  klientų?

Kaip kilo idėja sukurti išmaniąją žuvų gaudyklę?

Įmonės kūrėjai Rolandas ir Aurelijus yra aistringi žvejai ir idėja kilo labai natūraliai žvejybos į Skandinaviją metu. Kaip jie pasakojo, norėjom išsinuomoti įrangą žvejybai ir nelabai radom tokios, kokios norėjom, nes visa įranga buvo gremėzdiška, gan sunki, daug laidų visokiausių ir taip toliau, ir taip mums kilo klausimas, o galbūt įmanoma kažkaip paprasčiau visa tai išspręsti. Taigi, kam čia reikia to ekrano tokio didžiulio, jeigu turime išmanųjį telefoną ir galbūt yra kažkoks sprendimas, kaip galima tą naudą gauti kitaip. Ir jau grįžę į Lietuvą kreipėsi į lietuvius inžinierius ir uždavė tą patį klausimą. To pasekoje atsirado sonaras ir, galiausiai, galutinis produktas kartu su programėle – išmanus žuvų ieškiklis.

Manau, čia yra dvi kryptys. Viena kryptis – išgirsti savo klientus, ko jiems iš tikrųjų reikia ir sugalvoti, kaip išspręsti jų poreikius. O kita kryptis, manau, kas nutiko ir sonaro atveju, kada mes sakėm, ne tik išgirdom, kad nori žmonės žvejoti nuo kranto, bet iš esmės galvojom, jeigu jie netgi to net patys galbūt dar net nežino ir nesuvokia, kad tai gali daryti, mes galim jiems papasakoti, kad iš tikrųjų yra tokia galimybė. Kartais poreikį galima sukurti ir pristatyti visai kitą būdą, kaip spręsti jų poreikius.

Kuo šis įrenginys ypatingas?

Iš tikrųjų pats sonaras nebuvo naujiena rinkoje. Tiesiog buvo įprasta, kad sonarai yra integruoti valtyse, ir iš esmės nebuvo galimybės žvejoti nuo kranto ir žmonėms naudotis panašiais prietaisais. „Deeper“ suteikia savo klientams būtent tokią galimybę. Belaidžio sonaro pagalba žvejoti ir nuo kranto arba pasiimti sonarą su savimi ir matyti tiek dugno reljefą, tiek vandens temperatūrą, tiek kitą žvejams svarbią informaciją.

Kaip išsiaiškinote, kad tokio produkto reikia žmonėms?

Kaip minėjau anksčiau, kad tą patys suprato įmonės kūrėjai, jie jautė, kad tai gali būti visai smagi inovacija ir iš pat pradžių pabandėm. Kitas dalykas – dar svarbus indikatorius ypatingai jauniems verslams, dabar vis populiarėjančios minios finansavimo platformos. „Deeper“ irgi išbandė jas savo veiklos pradžioje ir mes dalyvavome būtent vienoje šių platformų. Surinkome joje, berods, apie 30 tūkstančių dolerių ir tūkstantį, berods, entuziastų, kurie nupirko tą pačią idėją. Viena vertus, tai nebuvo ženkli suma. Kita vertus, mums tai buvo aiški indikacija, kad poreikis rinkoje yra. Jis yra visame pasaulyje, nes žmonės, kurie išankstiniu mokėjimu rėmė pačią idėją, jie tarsi tą patvirtino. Klientų geografija buvo labai plati – nuo Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados iki Australijos, Naujosios Zelandijos, Japonijos ir taip toliau. Mes supratome, koks iš tikrųjų yra didžiulis potencialas. Jau buvo žengtas pirmas žingsnis ir nebuvo kur trauktis. Jau reikėjo tada judėti ir vystyti tą idėją.

Apie ką reikia pagalvoti kuriant naują produktą?

Ne kartą esu girdėjęs sakant, kad idėja yra viskas. Vis dėlto ne visai su tuo sutikčiau. Taip, gera idėja yra svarbu, tačiau labai svarbu gera komanda, kuri gebėtų tą idėją, atkakliai dirbdami, privesti nuo idėjos iki realaus produkto. Labai svarbu turėti planą, ką planuoji daryti, kada, kokiomis priemonėmis, kaip pasitelksi įvairius resursus. Ir dar labai svarbu drąsa klysti ir iš klaidų mokytis. Ir mokytis greitai.

Kur ieškojote savo klientų?

Esam aktyvūs žvejų bendruomenės dalyviai. Įvairiose šalyse ieškome žmonių, mėgstančių žvejoti. Turime savo tokią prekės ženklo ambasadorių programą, vadinamą „Heroes“. Kai įvairiose šalyse žvejojantys žmonės, jiems suteikiame galimybę išbandyti mūsų produktus ir jie bandydami produktus kartu pristato juos ir vietos žvejų bendruomenėms, ir ta žinutė sklinda iš lūpų į lūpas. Kita vertus, jie yra autoritetai, savo bendruomenėse atpažįstami, tai irgi padeda žinutei sklisti. Kitas dalykas – turinio rinkodara, šiandien klientams labai svarbu ne tiek pats produktas, bet kokią naudą jis gali duoti. Mūsų programa irgi leidžia žmonėms pamatyti tiek jo panaudojimo galimybes realiose situacijose, tiek skirtingus žvejybos būdus, tiek funkcijas įvairias ir tai leidžia atrasti naujus klientus. Kaip mes pradėjom nuo pat pradžių, kalbėdami apie žvejybą nuo kranto, tai vėliau atsirado galimybė ir poledinei žūklei, speciali funkcija, yra ir kiti dalykai, ko negalėjo pasiūlyt mūsų konkurentai.

Jūsų palinkėjimas kuriantiems verslą

Jaunam verslui palinkėčiau bėgant metams išlikti jaunam, būti drąsiems, būti smalsiems, žingeidiems, būti greitiems ir nebijot svajoti.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.