Switch to mobile version. Į viršų

Kaip skaitmeninis amžius keičia jūsų verslo modelį?

Tobulėjant technologijoms keičiasi žmonių įpročiai ir bendravimo būdai. Tradiciniai verslai vis dažniau susiduria su iššūkiais, kaip neprarasti vartotojų, todėl neretai verslą tenka skaitmenizuoti. Kas šiandien mus skatina keistis? Įžvalgomis dalijasi Tadas Čekavičius, „Taxify“ Lietuvos regiono vadovas. Vaido įraše pašnekovas pasakoja apie „Taxify“ įmonės verslo modelį ir skaitmenizuoto verslo privalumus.
  • Kokie veiksniai skatina keisti verslo modelius?
  • Kaip veikia „Taxify“ verslo modelis?
  • Skaitmenizuoto verslo privalumai

Kokie veiksniai skatina keisti verslo modelius?

Tai žinoma, kad keičiasi. Tai, kas vyko prieš dešimt ar dvidešimt metų, jau yra turbūt atgyvena ir šiandien yra viskas kitaip. Bet keičiasi visa visuomenė, bendravimo būdai, keičiasi viskas, kaip mes veikiam, kaip mes atliekam kasdienius darbus. Tad, natūralu, kad ir verslas keičiasi. Ir tai, be abejonės, yra technologijos. Be abejonės, mobilūs telefonai, išmanūs dalykai, visur internetas ir visa kita. Turbūt tik tai ir skatina mus pasikeisti. Čia turbūt didelis iššūkis ne tik verslui, bet ir visuomenei, kai ne visi vienodai spėjame keistis. Visi turime savo senelius ir pagyvenusius žmones, ir žinom, kaip jiems kartais sudėtinga toje elektroninėje bankininkystėje sąskaitas apsimokėti. Čia panašūs dalykai.

Kaip veikia „Taxify“ verslo modelis?

Turime labai nestandartinį modelį ir griauname labai daug stereotipų. Prieš ketverius metus startavo „Taxify“ su tiesiog puslapiu internete, kur galėjai rasti taksi automobilį. Tuo metu tiktai – dabar jau dirbam ir su privačiais žmonėmis. Tačiau esminis skirtumas tame, kad dabar, norint išsikviesti automobilį, norint gauti vairuotoją, kuris tave paveš iki kažkokio taško, nereikia skambinti vadinamam „centriukui“ ir nereikia kalbėti su dispečerine, kuri nebūtinai yra maloni ar gera. Būtent ta patirtis iš esmės ir lemia aplikacijų arba panašia veikla užsiimančių įmonių kaip mes augimą. Nes žmonėms labai patinka tas lengvas išsikvietimo būdas, labai patinka galimybė atsiskaityti kortele, patinka skaidrumas, kurį atneša technologija kartu su savimi, kad visos kelionės kaina yra aiški, kilometražas aiškus, kur važiuoja vairuotojas aišku ir visa kita. Tada eliminuojami ir visi kiti dalykai, su kuriais buvo asocijuojami taksi – su skaitliukų nusukinėjimais, vežimais užsieniečių per visur į teisingas vietas ir visa kita.

Kuo naudingas verslo skaitmenizavimas?

Vienas pats didžiausias ir visuomenei, ir vairuotojams, ir turbūt mums – tai yra skaidrumas. Absoliučiai viskas yra kaip ant delno naudojantis technologijomis. Vairuotojas gauna visus iškvietimus į savo mobilųjį telefoną. Ten viena aplikacija veikia, pas klientą veikia kita aplikacija. Mes matome viską. Mes matom, kaip aš sakau klientui, jeigu kalbam ir jie klausia dėl kelionės maršruto ar kažko, aš sakau, kad mes matom, kiek jūs laiko stovėjote prie šviesoforo ir kokiu greičiu pajudėjot nuo jo ir kaip viskas vyko. Mes galim labai jums tiksliai atsakyti, kiek visas kainuos arba kodėl tiek viskas kainavo ir visa kita. Tai turbūt šita dalis yra labai smagi. Kitas dalykas, ta skaitmenizacija lemia ir leidžia už kelionę atsiskaityti be jokių grynųjų pinigų ir neturint nė cento kišenėje. Aš pats kadangi grynųjų niekada neturiu, tai aplikacija tikrai gelbsti. Iš pradžių keista vairuotojui išlipant iš automobilio pasakyti „viso gero“ ir viskas, o paskui atrodo natūralu. Čia turbūt tie pagrindiniai dalykai, kurie ir žavi visus klientus.

Su kokiais iššūkiais susiduriate savo versle?

Grįžtant prie to, kad mūsų modelis kitas ir mes laužom stereotipus, iššūkių turim daug ir visokių. Viena – teisiniai. Visai neseniai Lietuva tapo pirmąja valstybe Europoje, kuri reglamentavo pavėžėjo veiklą. Iki to laiko tai buvo truputėlį neaiški sritis, pilkoji zona, kaip mes sakom. Bet turbūt didžiausias iššūkis yra su vairuotojais, su jų suvokimu, kaip viskas veikia. Nes viskas veikia skaidriai. Vėlgi, mes visi matom visas keliones, visi matom visus atsiskaitymus. Labai dažnas klausimas – taip, mokesčių inspekcija irgi mato dideles sumas arba uždarbius, kuriuos jie uždirba. Reikia labai daug iš tikrųjų dirbti su jais. Labai turim didelį pasipriešinimą iš standartinio segmento žmonių – iš taksi verslo atstovų –, kurie iš principo, nors mes tikrai ne su viena kompanija esam geri partneriai ir nuolatos dirbam, tačiau vis tiek yra pikta ir nesmagu, kai ateina žmogus su savo privačia gera mašina, kai jis atlieka puikią paslaugą, jis būna malonus, jis pasisveikina, jis atidaro dureles merginai įlipti į automobilį, o taksistas tą jau yra užmiršęs ir turbūt to neatlieka paskutinius dešimt metų savo veiklos. Tada atsiranda didžiuliai skirtumai, priešprieša tarp taksistų ir pavėžėjų.

Palinkėjimas kuriantiems verslą

Reikia atkaklumo. Reikia užsispyrimo. Vieninteliai turbūt dalykai. Ir  paskui reikia komandos, kuri tiki tuo, ką tu darai. Jeigu yra žmonės, kurie tiki tuo, ką jie daro ir žino, kad tai yra gerai arba tai yra kažkas, kas padeda visuomenei, tai tada iš viso yra „super“. Tada viskas darosi lengvai. Tada neskaičiuojam valandų. Tada galim dirbti kartu. Tada galim bendrauti kartu. Tada yra lengva eiti į susitikimus ir įtikinti partnerius, nes mes tikim tuo, ką darom. Jeigu ne, tuomet viskas labai sunku.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.