Switch to mobile version. Į viršų

Kaip suprasti, kokio patobulinimo reikia produktui?

Kiekvienas verslas, norintis išgyventi, privalo nuolat galvoti apie savo produkto ar paslaugos tobulinimą. Inovacijų ekspertas ir nepriklausomas inovacijų konsultantas Danas Tomas vaizdo įraše pasakoja apie įvairias inovacijų rūšis ir jų svarbą verslui.
  • Kokiose srityse reikalingos inovacijos?
  • Produkto tobulinimas. Kodėl tai neišvengiamai svarbu?
  • Kokios yra produkto tobulinimo rūšys?

Kalbėdamas apie inovacijas, išskiriu tris sritis: žmonės, veiklos eiga ir produktas. Visi šie aspektai vienodai svarbūs, tačiau turime apie juos kalbėti atskirai, nes inovacijos šiuose etapuose skiriasi.

Žmonės. Turite iš naujo įvertinti savo organizaciją: jos tikslus, stilių, kultūrą. Čia viskas susiję su darbuotojais. Tai visiškai atskira inovacijų sritis. Atkreipdami dėmesį į šią sritį, užtikrinsite, kad jūsų įmonėje dirbs laimingi žmonės.

Veiklos eiga. Kalbame apie jūsų verslo procesų skaitmenizavimą, vertės kūrimą, pasiūlą. Inovacijos veiklos  srityje padės jums būti pelningiems.

Produktas ar paslauga. Jūs nuolat stengiatės tobulinti produktą, kad klientui pasiūlytumėte didesnę vertę.

Taigi, kai kalbate apie inovacijas, atskirkite šias tris kategorijas, nes dažnai žmonės būtent čia daro klaidą. Skaitmenizavimas – tai ne tik produkto tobulinimas. Jei norite skaitmenizuoti savo produktą, darykite tai. Bet tai nieko neturės bendro su tikru pokyčiu. Jei skaitmenizuosite savo veiklos procesus, jūs išgyvensite. Tai gerai, bet jei darysite tik tai, jums nepavyks užtikrinti sėkmingos įmonės ateities ilgesnį laiką. Jei norite užsitikrinti sėkmę savo verslui, turite galvoti apie  inovaciją – vertės pasiūlymą savo klientui.

Kalbant apie kuriamą produktą, galima išskirti keletą inovacijos rūšių Kokios jos gali būti? Tai  proveržio inovacija, tvari inovacija ir rinką keičianti inovacija.

Paveikslėlyje matote grafiką, kuriame x ašis rodo, kiek gerai žinote rinką arba kaip gerai šiuo metu sekasi pardavimai. Atsakymas – gerai arba blogai. O y ašyje matote problemos apibrėžtumą ar  siūlomą vertę. Čia taip pat galimi du atsakymai – gerai arba blogai.

Sakykime, kad yra rinka, kuri labai gerai apibrėžta, aiškiai žinome problemą. Tokiu atveju mūsų inovacija yra tvari. Tai rodo, kad tai, ką jau darote, reikia nesustoti daryti, tačiau reikia nuolat galvoti apie produkto tobulinimą.

Tačiau kas nutiks, jei rinka yra žinoma, bet problema nebus tokia aiški? Čia ir sukuriamos rinką keičiančios inovacijos. Būtent tada įvyksta kardinalūs pokyčiai, nes rinką keičianti inovacija padeda rinką pagerinti ir pakeisti.

Proveržio inovacija, mano nuomone, daugiausiai susijusi su moksliniais tyrimais ir plėtra. Šio tipo inovacijos padeda sukurti naują produktą ar, pavyzdžiui, biochemijos įrenginį. Vis dėlto šioms inovacijoms reikia visiškai naujos rinkos, kurioje būtų parduodamas naujas produktas.

Todėl man labiau tikėtinos mūsų atveju tvarios ir rinką keičiančios inovacijos. Taigi dėmesį būtent ir skirsime rinką keičiančioms inovacijoms, kurios padeda pakeisti dabartinę rinką taikant naują pristatytą sprendimą arba vartotojui pasiūlyti naują papildomą vertę.

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite kvietimus į E. akademijos renginius.
S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.