Switch to mobile version. Į viršų

Kaip sužinoti, ko reikia jūsų klientams?

Sunkiausia atrasti, kai nežinai, ko ieškai. Šiame vaizdo įraše SEB banko Inovacijų vadovas Baltijos šalims Arvydas Plėta pateikia patarimus, į kuriuos atsižvelgę jūs arba atsisakysite savo idėjos, arba sėkmingai pasieksite norimą ir gal net geresnį rezultatą. Nėra tokių produktų ar paslaugų, tinkančių visiems pasaulio gyventojams, todėl būtinai pasitikrinkite savo idėją atlikdami tris svarbiausius veiksmus: užduokite sau ir savo komandai klausimus, eikite ir kalbėkite tiesiogiai su potencialiais pirkėjais, ieškokite savų klientų.
  • Kaip pasitikrinti savo idėją?
  • Ar jūsų idėja sprendžia realią problemą?
  • Kokiai daliai klientų jūsų sprendimas aktualus?

Kaip sužinoti, ko reikia jūsų klientams?

Banke dirbu daugiau negu aštuonerius metus ir girdėjau daug gerų idėjų. Mačiau daug žmonių degančiomis akimis, kurie labai tikėjo tuo, ką daro. Deja, ne visą laiką jų idėjos pasitvirtindavo. Taigi, klausimas yra toks: ko reikia, kad jūsų idėja būtų sėkminga? Ir čia nėra vieno atsakymo, žinoma, bet vienas svarbiausių dalykų yra užtikrinti ir padaryti idėją tokią, kuri būtų reikalinga jūsų klientui. Prieš investuodami savo pinigus ir laiką, būtinai įsitikinkite, kad tai, ką darote, yra tai, ko reikia jūsų klientui.

Trys patarimai

Siūlau tris patarimus, į kuriuos atsižvelgę jūs arba atmesite savo idėją, arba, kas greičiausiai įvyks, jums pavyks dar labiau savo idėją patobulinti ir gauti gerą verslo rezultatą.

Pirmasis patarimas

Sau ir savo komandai užduokite keturis pagrindinius klausimus. Pirmasis klausimas – ar jūsų sprendimas sprendžia realią kliento problemą?  Antrasis klausimas – iš kur jūs tą žinote? Trečiasis klausimas – kas atsitiks, jei jūs neįgyvendinsite savo sprendimo? Ir ketvirtas klausimas – ar problema, kurią sprendžiate yra pakankamai didelė? Juk jūs neperkate vaistų, jeigu jums nieko neskauda. Lygiai taip pat ir klientas nepirks jūsų produkto ar paslaugos, jeigu nespręs jiems esminės problemos. Kitas dalykas, apie kurį irgi labai svarbu pagalvoti, ar tas sprendimas, kurį jūs turite, iš tikrųjų yra geriausias tai problemai spręsti. Juk gali būti, kad klientas turi kitą sprendimą, kuris puikiau sprendžia jo problemą. Dar vienas labai svarbus dalykas – pagalvoti, ar dauguma klientų turi būtent tą egzistuojančią problemą. Jeigu jūs nežinote arba abejojate, pats laikas eiti ir pasitikrinti prieš tai, kai pradedate žengti pirmus žingsnius savo verslo įgyvendinime.

Antrasis patarimas

Eikite ir pasitikrinkite savo idėją su potencialiais klientais. Raskite bent penkis nepažįstamus žmones, kurie galėtų patvirtinti, kad jiems įdomus jūsų pasiūlymas. Nepasitikėkite vien artimais žmonėmis, giminėmis arba draugais, šeimos nariais. Kadangi jie yra linkę pervertinti jūsų idėjas. Jie labai nori jus palaikyti ir dėl to nebus atviri jūsų išsakytai idėjai. Eikite ir kalbėkite su nepažįstamais žmonėmis. Jie tikrai bus atviri. Jie pasakys visus komentarus. Jums jie bus labai svarbūs tolimesniam idėjos įgyvendinimui. Ir nebandykite tų klientų įtikinti. Jums svarbu išgirsti nuomonę. Jeigu jūs išgirsite neigiamus komentarus, nenusiminkite. Jie jums padės išgryninti jūsų idėją.

Trečiasis patarimas

Ieškokite savo tikslinio kliento. Nėra jokio sprendimo pasaulyje, jokio produkto, kuris tiktų visiems pasaulio gyventojams. Nesvarbu, kokia jūsų idėja – ar jūs kuriate kaimo turizmo sodybą, ar kuriate naują mobiliojo telefono aplikaciją. Kaimo turizmo sodyba gali būti puikus pavyzdys. Juk netgi čia vieniems klientams patinka ilsėtis labiau prie ežero, kitiems – prie upės. Vieni nori draugijos, kitiems patinka būti vieniems. Taigi, išsigryninkite savo klientą. Tai jums padės tiksliau apibrėžti savo produktą ir turėti sėkmingesnį verslą.

Kaip pasitikrinti savo idėją?

Pasitikrinti idėją galima trimis paprastais žingsniais. Pirmas žingsnis – sau ir savo komandai užduokite keturis esminius klausimus. Antras žingsnis – nepamirškite savo idėjos patikrinti su išoriniais klientais. Ir trečiasis patarimas – ieškokite savo tikslinio kliento. Baigdamas pateiksiu konkretų pavyzdį, kaip ši metodika padėjo vienai kompanijai sėkmingai pradėti savo verslą. Grupelė studentų turėjo vieną gerą idėją – pradėti gaminti antienergetinį gėrimą, kuris  veiktų priešingai energetiniams – padėtų nusiraminti ir užmigti prieš miegą. Jie nuėjo pasitikrinti tos idėjos su savo potencialiais klientais – tais žmonėmis, kurie turi tam tikrų problemų užmigti. Ir paaiškėjo, kad antienergetinis gėrimas visiškai netinka jiems, nes kiti jų naudojami pakaitalai – vaistai, raminančios arbatos – jiems tiko labiau. Bet grupelė žmonių nenusiminė iš tikrųjų ir nuėjo ieškoti kitų klientų. Ir rado. Tolimųjų reisų vairuotojai kas 6–8 valandas privalo pailsėti. Ir antienergetinis gėrimas jiems pasirodė puiki priemonė užmigti ar bent jau nusiraminti. Ir jeigu ne ši metodika, tikėtina, kad ta grupelė žmonių nebūtų radusi šitos išeities. Taigi, nebijokite, eikite, tikrinkite savo idėjas su klientais ir sėkmės kuriant verslą.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.