Switch to mobile version. Į viršų

Kodėl ne kiekviena gera verslo idėja pasiteisina?

Norint, kad verslas būtų sėkmingas vien geros idėjos nepakanka. Daugybė verslininkų gali patvirtinti, kad sėkmę dažnai lemia visai kiti dalykai. Tokie kaip gerai suburta komanda ar teisingai pasirinkta rinkodaros strategija. Šiame vaizdo įraše kaip tik apie tai kalba rinkodaros guru Björn Ühss. Remdamasis konkrečiu segvėjaus pavyzdžiui jis dėsto, ko reikia, kad iš pirmo žvilgsnio puiki idėja išaugtų iki pelningo ir sparčiai augančio verslo.
  • Kaip pasiekti, kad gera idėja virstų paklausiu produktu?
  • Kodėl ištobulinta sena idėja kartais labiau pasiteisina nei visiškai nauja ir novatoriška?
  • Kokią įtaką verslo sėkmei gali turėti nuomonės lyderiai?

Kalbant apie geras idėjas, kurios svarbios klientams, ar kas nors yra važinėjęs „Segway“? Keletas jūsų, tiesa? Ar kas nors šiandien atvyko su „Segway“? Greičiausiai ne. Jūs juokiatės, bet juk tai idėja. Vaikinas, kuriam kilo ši idėja prieš 20–25 metus, manė: „Tai puiki idėja. Visi važinėsis „Segway“, nereikės automobilių, dviračių, nereikės vaikščioti pėsčiomis. Tai fantastiška idėja“. Ir iš tiesų tai puiki idėja. Tačiau ji nepasiteisino. Niekas nebevažinėja „Segway“. Liūdna, bet ši idėja nepasiteisino.

Man patiko dirbti su didelėmis korporacijomis ir startuoliais, nes dirbant su jais galima greičiau atlikti testus ir patikrinti ar produktas pasiteisins. Taip pat tikėtis, kad pasiseks greičiau. Visos jūsų idėjos yra geros. Paprastai kiekviena idėja yra gera idėja. Tačiau tik kelios idėjos pasiekia kitą etapą ir virsta realiu produktu. Aš noriu, kad šios idėjos būtų sėkmingos, nes, manau, jos gali daryti poveikį. Ypač tiems iš jūsų, kurie dirba B2B sektoriuje.

Žmonės dažnai sako, kad B2B verslo modeliai yra neverti dėmesio, kad jie – nuobodūs. Tačiau būtent šios įmonės yra mūsų visuomenės pamatas. Tai, ką dauguma jūsų daro, yra labai svarbu. Nežinau, kokią vertę turi „Facebook“, bet B2B sektorius kuria darbo vietas ir t. t.

Taigi, buvo „Segway“, o tada Justinas Bieberis. Jūs juokiatės, bet dėka Justino Bieberio šis riedis tapo nepaprastai populiariu. Tai toks pats produktas kaip „Segway“, tik mažesnė jo versija, tiesa? Kažkas tiesiog nukopijavo tą pačią technologiją. „Segway“ pagaminti prireikė 10 metų. Šie vaikinai greičiausiai nukopijavo „Segway“ technologiją arba iš naujo išrado ją. Jiems tai užtruko 1–2 metus. Iš tikrųjų „Segway“ niekada netapo labai populiariu. Jais važinėja kai kurie policininkai, turistai, kartais juos galima pamatyti oro uoste, tačiau niekas kitas jais nesinaudoja. Man sunku tiksliai prisiminti skaičius, tačiau, berods, buvo tikimasi parduoti 40 tūkstančių „Segway“ per savaitę. Nemanau, kad jiems sekėsi parduoti penkis tūkstančius per mėnesį. Deja, „Segway“ niekada neišpopuliarėjo.

Tačiau ši įmonė, viena pirmųjų pradėjusi riedžių verslą, padarė kai ką tikrai protingo. Ji išsiuntė nemokamą riedį ponui Bieberiui. Jis savo „Instagrame“ pasidalino nuotrauka, kurioje važinėja riedžiais su draugais. Tai buvo, berods, prieš šešerius ar septynerius metus. Paprastas įrašas „Instagrame“, tuo metu kaip tik pasirodžiusiame naujame kanale, ir svarbus nuomonės lyderis, pasiekiantis tikslinę auditoriją, padėjo išparduoti riedžius. Šio mažo daikto negalėjai niekur nusipirkti ištisus mėnesius. Iš esmės tai tas pats produktas kaip „Segway“, bet jis buvo parduotas kitai auditorijai, sukūrus kitokį vertės pasiūlymą. Labai sunku sukurti produktus, ypač tokius, kurie taptų sėkmingais. Kur kas paprasčiau rasti jau egzistuojantį produktą, sugalvoti, kam jis dar gali būti naudingas ir pabandyti parduoti jį kitai auditorijai.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.