Switch to mobile version. Į viršų

Kodėl reikia tikrinti verslo modelius?

Visiems jauno verslo atstovams svarbiausia – užtikrinti greitį ir kokybę. „Foodout.lt“ valdybos pirmininkas partneris Tomas Martūnas sako, kad pradėdamas verslą išgrynini labai daug dalykų: tikslinius segmentus, pozicionavimą, kainodarą, pasiūlymo vertę, tačiau vienintelis būdas sužinoti, ar verslo idėja veiks – ją išbandyti. Šiame vaizdo įraše sužinosite apie „Lean Canvas“ verslo metodiką, „IB“ ir „Smoke“ testus, kurie atskleis, kaip mažiausiomis sąnaudomis uždirbti didesnes pajamas.

Kodėl rekomenduojama tikrinti savo verslo modelį?

Bet kurį verslą pradedant yra visą laiką labai daug prielaidų ir hipotezių, kurios tikrai ne visada pasiteisina. Verslą pradedant tu išgrynini labai daug dalykų. Pradedant tiksliniu segmentu, pozicionavimu, savo kainodara, savo vertės pasiūlymu. Vienintelis būdas sužinoti, ar tai veikia, tas hipotezes ir prielaidas testuoti ant savo įsivaizduojamų tikslinių klientų. Kada tu testuoji, tada savo intuiciją, ką tu galvojai, gali patikrinti skaičiais ir rasti atsakymus. Kažkada mačiau tokį juokingą paveiksliuką, kuris rašo: „In God we trust, everyone else must show data“.

Ar verslo planas turi būti išsamus ir detalus?

Verslai tapo labai dinamiški. Viskas labai keičiasi. Manau, kad to išdava gimė „Lean Canvas“ modelis, kuris savyje viename puslapyje talpina esmių esmę tam, kad prieš pradėdama verslą, komanda ar jos įkūrėjas galėtų pasitikrinti esminius dalykus. Iš kitos pusės, ten yra tos dalys, kurios lygiai taip pat svarbios investuotojams. Tai reiškia, kad pasiteisinus pradžiai, tu galėtum užsitikrinti tolimesnį finansavimą.

Kuo ypatinga „Lean Canvas“ metodika?

„Lean Canvas“ metodika yra paprasta. Viename puslapyje yra sudėlioti blokeliai. Jie prasideda nuo paprastų dalykų – kokią problemą tu sprendi, kas tas tavo tikslinis klientas, kuriam tu sprendi problemą, kokį tu siūlai unikalų vertės pasiūlymą, kaip atrodo tavo sprendimas, kuris siūlo tą pasiūlymą, kokiais kanalais tu ketini jį platinti, ar tu turi kokių nors nesąžiningų išskirtinumų lyginant su kitais, kurie šiuo metu egzistuoja rinkoje. Ir tada tu skaičiuoji, kiek tau kainuoja kaštai visa tai įgyvendinti, kokias tu pajamas galėtum sugeneruoti ir kaip tu matuosi savo sėkmę / nesėkmę. Į visus šiuos pagrindinius blokus sau po tris taškelius ar tris sakinius atsakius, turi viename puslapyje puikų reziumė, kuris tau atsako, ar toliau žengti žingsnį ir kelionę su savo startuoliu, ar ne.

Kokios kitos priemonės padeda patikrinti savo verslo modelį?

Metodikų yra labai daug. Svarbiausias principas bet kuriam verslui, kurį pradeda, yra paprastumas. Kaip pavyzdys, galima naudoti tokį vadinamą „Smoke“ testą. „Smoke“ testas – tai vieno puslapio paprasta svetainė. Investuodamas minimalius biudžetus pasileidi ir savo prielaidas, hipotezes, turėdamas realius rezultatus, gali išmatuoti skaičiais. Arba kitas testas – „IB“. Viso šito esmė, kad tu gali žiūrėti, kaip tavo tikslinė auditorija reaguoja į spalvas, į paveiksliukus. Ar geriau paveiksliukas, ar video? Ar mygtukas juodas, ar raudonas? Ar šriftas veikia? Jis kairėje ar dešinėje? Visą šitą dalyką išsitestavęs tu gali matyti, ypač jeigu tavo verslas yra skaitmeninis, lygindamas gali rasti, kurie būdų su mažiau sąnaudų atneša geresnes pajamas.

Pagrindinė taisyklė

Bet kuriam startuolyje pagrindinė taisyklė, aš manau, yra greitis. O kita taisyklė – kokybė. Bet aš visgi prioretizuočiau greitį todėl, kad kai tu startuoji, turi greituoju būdu ištestuoti ir rasti esmę. Ir jeigu tu savo sprendimus poliruosi ilgai, tai gali poliruoti iki begalybės ir nebūtinai tau pasiseks. Nes kiekvienas poliravimas užtrunka laiko, o laikas yra pinigai. Todėl, mano manymu, kol tu esi startuolis, tu turėtum prioretizuoti greitį, kaip principą, o tada, kada tu jau randi tą sprendimą, savo veikloje turi prioretizuoti kokybę ir klientų patirtį.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.