Switch to mobile version. Į viršų

Kokios savybės padeda tapti sėkmingu verslininku?

Klausimas, ar verslininkais tampama ar gimstama, rodos, senas kaip pasaulis. Nors vienareikšmio atsakymo į jį nėra, tiesa ta, kad kai kurios žmogaus savybės gali padėti tapti sėkmingu verslininku. Viena jų – noras ir ryžtas nuolat mokytis ir tobulėti. Kokiomis dar savybėms pasižymi sėkmingi verslininkai? Pažiūrėkite šį vaizdo įrašą. Jame „Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis pateikia sąrašą savybių, kurias būtina turėti, jeigu norite tapti sėkmingu verslininku. Didelę privataus kapitalo fondo valdymo, investavimo į idėjas ir verslo plėtrą bei vadovybės konsultavimo patirtį sukaupęs A. Strumskis taip pat pateikia ir keletą patarimų, kurie bus naudingi visiems, galvojantiems apie savo verslo kūrimą.
  • Kodėl svarbu mokytis ne tik iš knygų, bet ir iš savo klaidų?
  • Ar galima tapti sėkmingu verslininku be pagrindinių žinių apie patį verslą?
  • Kur semtis žinių apie nuolat kintantį verslo pasaulį?

Sėkmingi jauni verslininkai visgi turi tam tikrų savybių. Viena iš tų savybių yra nuolatinis mokymasis. Mokymasis iš knygų ir iš savų klaidų. Nebūtina į savo klaidas žiūrėti kaip į katastrofą ir gyvenimo pabaigą. Tai ne paskutinis pasimatymas, bet nuolatinis mokymasis. Nuolatinė variantų paieška.

Antras dalykas yra bazinės technikos žinojimas – kuriant įmones ir statant verslus jau daug metų yra naudojamos technikos, vadinami procesai ir procedūros. Ir jeigu jaunas žmogus, jaunas verslininkas arba vyresnis, bet tik ką pradėjęs, nėra pažįstamas su šitais procesais ir procedūrom, faktiškai reiškia, kad jisai nėra pažįstamas su technologinių verslų vystymu. Tai jam bus iš tikrųjų labai sunku ir dažniausiai tai yra labai sunku, nes reikalingas pasiruošimas. Mūsų mokyklos ir aukštosios mokyklos, vidurines gal, gimnazijas galbūt visai reikia palikti šone, nes ten verslumo, verslumo pamokų apskritai nėra, o tą, ką aš mačiau, sukelia nuostabą. Domėjimasis darant, statant verslus, kuriant turi būti nuolatinis domėjimasis. Nuolatinis domėjimasis, vėlgi grįžtam, atsiranda iš literatūros skaitymo, specialios literatūros ir iš praktikos.

Dalyvavimas, pokalbiai su tais, kurie jau praėjo, yra kritiškai svarbūs. Bet tai nereiškia, kad svetimų žmonių mintys, tame tarpe mano, konkrečiai šitoj situacijoj kažką reikšmingai reiškia. Užtenka paklausti, kokius žurnalus verslininkas skaito, galima padaryti pakankamai lengvą diagnozę, kokioje situacijoje mes esam ir kokios perspektyvos to yra. Jeigu verslininkas skaito lietuvišką literatūrą, kur technologinių žinių yra minimumas, tiesiog dėl to, kad mūsų šalis yra maža, tai labai sunku būtų konkuruoti su angelais, kurie skaito labai daug užsienietiškos literatūros, daug keliauja. Ir apskritai, norint daryti kažką pasauliniame lygyje, turi būti ant pasaulinės bangos. Pasaulinė banga reiškia nuolatinį žinių atnaujinimą ir, jeigu kas manęs paklaustų, į ką Lietuvos biudžetas turėtų investuoti pinigus, vieną tą dalyką, į ką reiktų investuoti, kad būtų pakeltas technologinis lygis, tai užprenumeruoti visiems, kiekvienam iš gyventojų gerus žurnalus: „Business Weekly“, „Wired“, „Entrepreneur“. Yra daug žurnalų, yra daug literatūros ir duoti visiškai nemokamą priėjimą prie žinių. Tai mūsų technologinį lygį iš esmės pakeltų.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.