Switch to mobile version. Į viršų

Kokios startuolių savybės praverstų verslo milžinams?

Nesvarbu, kur dirbtumėte – ilgus metus veikiančioje, didelėje įmonėje ar rinktumėtės startuolį, visuomet galvosite, kad kitur dirbti lengviau. Tuo įsitikinęs vaizdo įraše apie įmonių ir startuolių trūkumus ir pranašumus kalbantis inovacijų ekspertas, konsultantas Danas Tomas.
  • Kuo startuoliai pranašesni už dideles įmones?
  • Kokie didelių įmonių privalumai?
  • Ar įmanomas vien privalumų turintis verslas?

Visi norime daryti tai, ką daro kiti. Žolė visuomet žalesnė kitoje tvoros pusėje. Taigi, kai dirbate didelėje, ilgus metus veikiančioje įmonėje, visuomet galvojate, kad norėtumėte dirbti tik ką veiklą pradėjusioje įmonėje. Norite būti lankstūs, dirbti su skaitmeniniais produktais. Norite pakeisti rinką. Dauguma mažose ir vidutinėse įmonėse dirbančių žmonių norėtų atsidurti startuolių aplinkoje.

Vis dėlto, vos tik pradėjęs dirbti jaunoje įmonėje, žmogus vėl susimąsto, kad norėtų turėti didelės įmonės išteklius, stabilumą ir profesionalius darbuotojus.

Ko galėtume išmokti iš startuolių ir didelių įmonių veiklos ypatumų?

Startuoliai yra lankstūs, bet lengvai pažeidžiami. Jie puikiai dirba internetinėje erdvėje, bet dažnai susiduria su sunkumais realiame gyvenime. Startuoliai gali pasigirti puikia darbo kultūra ir aplinka, kuri yra labai palanki inovacijoms, bet dažnai turi organizacinių problemų. Šio tipo įmonės turi labai daug galimybių, bet kartu susiduria ir su dažnomis nesėkmėmis.

Didelės įmonės yra stabilios, bet nelanksčios. Kad būtum stabilus, turi paaukoti dinamiškumą ir greitį. Didelės įmonės puikiai dirba mokslinių tyrimų ir plėtros srityje, bet dažnai joms dar daug ko trūksta, kad būtų vadinamos skaitmeninėmis bendrovėmis. Šios įmonės turi išteklių, bet joms trūksta polėkio. Didelės įmonės turi istoriją, bet jos kartais būtent ir tampa tik istorija.

Kas nutiktų, jei būtų sukurta įmonė, turinti vien minėtus startuolio ir didelės įmonės privalumus? Skamba tobulai.

Įsivaizduokime organizaciją, kuriai būdingas didelėms įmonėms būdingas stabilumas ir startuoliškas lankstumas. Įsivaizduokime, kad turime daug išteklių ir ambicingų ir energingų darbuotojų. Įsivaizduokime, kad organizacija, kurdama ar tobulindama produktus, gali panaudoti ir virtualiojo, ir realiojo pasaulio žinias ir patirtį. Įsivaizduokime, kad mumis pasitiki kaip ilgus metus veikiančia įmone, bet kartu sugebame išlaikyti ir startuolišką jaunatviškumą. Ar tai reikštų, kad ateityje galime tapti gigantiška skaitmenine įmone?

Atrodytų, labai lengva, bet taip nėra. Sakoma, kad negali turėti pyrago ir jo valgyti vienu metu. Akimirką, kai suvalgai pyragą, jo jau nebeturi. Taip ir šiuo atveju.

Organizacija negali būti ir pradedanti, ir didelė įmone tuo pačiu metu. Kita vertus, tokie startuoliai kaip „Amazon“, „Google“, „Zelando“, tikriausiai turi daugiau tradicinėms ir didelėms įmonėms būdingų savybių nei pačios didelės įmonės. O, pavyzdžiui, tokie startuoliai kaip „Car2Go“, „Drivenow“, „Kleen“ atsirado būtent iš didelių įmonių. Todėl niekada nereikėtų matyti vien juodo ar balto.

Taigi vidutinės ir mažos įmonės turėtų pačios nusibrėžti savo inovacijų tikslus. Čia reikėtų savęs paklausti, kas galėtų padėti įmonė rasti tobulesnių sprendimų.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.