Switch to mobile version. Į viršų

Penki patarimai, kaip jaunai įmonei sustiprėti

Kur ieškoti lėšų verslo plėtrai? Kaip rasti tinkamus darbuotojus ir suburti gerą komandą? Galiausiai kokiomis priemonėmis pritraukti naujus klientus? Su šiais iššūkiais susiduria didžioji dalis jaunų, iki trejų metų, įmonių. Kaip jauno verslo atstovams su jais susidoroti ir per kuo trumpesnį laiką sustiprėti pataria SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis.

Kurkite ne tik verslo, bet ir jo augimo planą.

Neseniai verslą pradėjusi įmonė dažniausiai būna nusiteikusi veržliai – tiki savo idėja, jos naujumu ir reikalingumu, nori didinti klientų skaičių, plėstis. Tačiau net jei verslo pradžia yra gana sėkminga, verslas netrukus gali susidurti su rimtesniais iššūkiais ir, jei nebus gerai apgalvota augimo strategija, imti stagnuoti. Norint to išvengti, svarbu pasiruošti išsamų verslo augimo planą, kuriame būtų numatyti konkretūs tikslai ir žingsniai, siekiant juos įgyvendinti.  

„Kiekvienas jaunas verslas turėtų pasirengti plėtros planą ir nepadėti jo į šalį, o nuolat pasitikrinti, ar einama tinkama linkme, ar negaištama laiko neprioritetiniams dalykams. Taip pat labai svarbu, kad su augimo planu būtų supažindinta visa komanda. Antraip kaip ji žinos, kaip dirbti, jei nežinos visų taisyklių?“ – sako V. Žagūnis.

Kuo verslo augimo planas bus išsamesnis, tuo geriau. Todėl verslo plane numatykite visas plėtros galimybes, ketvirčio ir metų finansinius tikslus, rinkodaros planą, padėsiantį siekti rezultatų, finansų planą, kuriame būtų numatyta, koks kapitalas gali būti prieinamas augimo metu, pažymėti komandos poreikius ir atsakomybės sritis.

„Turėkite net ne vieną, o tris galimus verslo vystymo scenarijus. Įvertinkite didesnių palūkanų riziką. Šiuo metu palūkanos yra rekordiškai mažos, tačiau tai amžinai nesitęs. Kokią įtaką didesnės palūkanos turės jūsų verslui? Įvertinkite darbo jėgos užmokesčio sąnaudas, žaliavų ir valiutų kursų svyravimus“, – pataria SEB banko atstovas.

Būkite drąsūs.

Planuodami įmonės augimą, žiūrėkite plačiai – dairykitės visų įmanomų galimybių ir būkite drąsūs. Norite pasiekti 10 tūkstančių eurų metinę apyvartą? O kodėl ne milijono? Kas jus nuo to sulaiko? Nedrįstate svajoti ir tikėtis? Planuokite. Jei negalite patys susigaudyti finansų džiunglėse, raskite finansų specialistą, kuris galėtų jums padėti rasti tinkamiausius finansavimo šaltinius. Tai vienas svarbiausių uždavinių. Atminkite, kad konsultantų ar bendraminčių verta ieškoti ne tik kuriant verslą, bet ir jį plečiant.

Bene dažniausiai jaunos įmonės sutelkia dėmesį į naujų klientų paiešką. Tačiau ne ką mažiau svarbu išlaikyti ir esamus. Todėl nuolat galvokite, ką savo klientams galite pasiūlyti naujo, kokią pridėtinę vertę galite suteikti. Nebijokite būti kitokie ir išsiskirti.

„Nesidairykite į kitus, sugalvokite naujų dalykų, kaip galite parodyti dėmesį savo klientams, nustebinkite juos. Be to, jei pasitaikė klaidų, nedelsdami reaguokite“, – ragina V. Žagūnis.

Būkite matomi.

Verslo pasaulis kinta. Kuo toliau, tuo labiau nyksta ribos tarp pardavimų koncepcijų verslas verslui ar verslas privačiam klientui. Telkiamas dėmesys į pardavimus žmogus žmogui.

„Todėl įmonei reikia informuoti ne tik apie savo prekes ar paslaugas. Turite prisistatyti ir patys – komanda, vadovas ar vadovai. Visi su jūsų verslu susiję žmonės – klientai, investuotojai, partneriai, konsultantai, būsimi darbuotojai – turi žinoti, kas jūs esate“, – teigia SEB banko atstovas.

Jeigu esate mažas, bet ambicingas verslas, turėtumėte skirti ypatingą dėmesį bendravimui su klientais ir vertinti to teikiamą naudą. Kiekvienai įmonei turėtų būti svarbu, kokia informacija apie ją yra internete ir socialiniuose tinkluose. Kuo tos informacijos daugiau, tuo geriau, tuo didesnių pajamų galėsite tikėtis.

Mažos įmonės, neturinčios didelio biudžeto reklamai ar komunikacijos specialistams, turėtų labiau pasitelkti vartotojus ir klientus. Jų atsiliepimai, rekomendacijos gali turėti didelį poveikį, todėl skatinkite savo klientus palikti komentarus apie jų patirtį bendraujant su jumis, jūsų teikiamas paslaugas, parduodamus produktus, aptarnavimo kokybę. Klientų nuomonė ypač svarbi ir paveiki jeigu jūsų verslas susijęs su maisto, sveikatingumo, mados sritimis.

Dirbkite dėl savo verslo.

SEB banko atstovas V. Žagūnis įmonių vadovams pataria daugiau dėmesio skirti strateginiams dalykams, kaip plėsti verslą, o ne rūpintis kasdieniais darbais.

„Jei žiūrėsite, kaip prisistatyti naujiems klientams ar stebėsite, kaip dirba komanda, neturėsite laiko, reikalingo strateginiams žingsniams. Pasitikėkite savo komanda arba suburkite tokią, kuria galėtumėte visiškai pasitikėti, kitaip stovėsite vietoje“, – pataria pašnekovas. 

Jei  vadovaujate nedidelei įmonei ir svajojate apie spartesnę verslo plėtrą, automatizuokite kiek įmanoma daugiau procesų. Pavyzdžiui, automatizavus el. laiškų siuntimą, pardavimo naujiems klientams procesą, pasirūpinus greitu prekių ar paslaugų pristatymu galima sutaupyti laiko ir jį skirti verslo plėtros planavimui.

Ieškokite sprendimų, taupančių laiką ir pinigus.

Kaip sumažinti išlaidas? Tai vienas esminių klausimų, kurį pravartu kelti kiekvienai įmonei. Juolab, kad didesnes išlaidas neretai lemia įsisenėję įpročiai ir įsitikinimai.

Todėl gerai paskaičiuokite, kaip naudingiau pritraukti naujus klientus – išleidžiant pinigus reklamai ar dovanojant savo prekes ir kviečiant jas išbandyti. Neretai dovanojamos prekės ar paslaugos gali kainuoti pigiau ir turėti kur kas didesnę išliekamąją vertę.

Sparčiai populiarėjant skaitmeninėms technologijoms, verta skirti daugiau dėmesio sutelkti į socialinius tinklus ir paieškos sistemas. Tai tiesesnis kelias iki vartotojų. Be to, tai padeda gerokai sutaupyti pinigų ir laiko, kuriuos skirtumėte reklamai planuoti ir įgyvendinti.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.