Turiu verslo idėją. Tačiau ar ji perspektyvi?
Vien geros idėjos neužtenka – būtina patikrinti, ar ji yra aktuali dabar ir bus reikalinga ateityje. Kaip įvertinti verslo idėjos perspektyvumą?
Prieš imdamiesi įgyvendinti verslo idėją, paklauskite savęs, kuo jūsų idėja skiriasi kuo kitų, kuo ji gali būti naudinga žmonėms. Atminkite – unikalumas nereiškia, kad jums būtina sukurti kažką visiškai naujo. Kartais užtenka tiesiog imtis to, kas pagerintų jau rinkoje įgyvendintą idėją, pavyzdžiui, siuntinius į namus pristatyti ne automobiliu, o radijo bangomis valdomu lėktuvu, kaip planuoja padaryti vienas pasaulio elektroninės komercijos gigantų „Amazon.com“.
Ar to kam nors reikia?
Daug šaunių verslo idėjų nesulaukė pripažinimo, nes žmonėms to paprasčiausiai nereikėjo. Analizuodami savo idėją, pažvelkite kliento akimis: ar jūs pats ir jūsų konkurentų klientai pirktų tokią prekę ar paslaugą? Jei atsakymas yra teigiamas, vadinasi, rinkai reikia jūsų. Tačiau nepamirškite – nėra nieko pastovaus, todėl aklai nepasitikėkite dabartiniais pirkėjų noriais. Sumanus verslininkas numato, kaip rinka gali atrodyti po dvejų ar penkerių metų, todėl būkite sumanūs – gyvenkite dabartimi, tačiau galvokite ir apie ateitį